صفحه نمايش OLED گوشي هاي 2021 اپل توسط سامسونگ تامين مي شود




 اپل چند ماه پيش گوشي هاي هوشمند سري آيفون 12 را به بازار عرضه كرد كه جزو اولين تلفن هايي است كه در آن از صفحه نمايش OLED استفاده شده است.
با افزايش تقاضا، انتظار مي رود اپل در سال آينده بيشترين تعداد آيفون با صفحه نمايش OLED را به بازار عرضه كند. كه به لطف افزايش تقاضاي پنل هاي OLED، شركت Samsung Display شركتي است كه بيشتر از بقيه از اين ماجرا سود مي برد.
انتظار مي رود غول مستقر در كوپرتينو سال آينده حدود 160 تا 180 ميليون واحد آيفون با صفحه نمايش OLED به بازار عرضه كند كه شامل آيفون 12 و آيفون 13 آينده است. گزارشي از The Elec با استناد به منابع آگاه ادعا مي كند كه سامسونگ انتظار دارد سال آينده صفحه نمايش OLED را براي حدود 140 ميليون گوشي آيفون تامين كند. از طرف ديگر، انتظار مي رود LG Display حدود 30 ميليون از پنل ها را تأمين كند در حالي كه 10 ميليون صفحه باقيمانده از BOE مستقر در چين تأمين مي شود.
در حالي كه شركت هاي كره اي پيش بيني مي كنند كه اپل حدود 10 ميليون صفحه نمايش OLED را از BOE تأمين كند، اين شركت اين تعداد را 20 ميليون تخمين زده است. با اين حال، بايد ديد كه آيا اپل با BOE مبادله اي خواهد داشت يا خير، زيرا اين شركت در سال جاري دوبار در آزمون هاي استاندارد اپل شكست خورده است.
علاوه بر اين، انتظار مي رود فناوري استفاده شده در نمايشگر OLED آيفون 13 آينده در مقايسه با آيفون 12 پيشرفته تر باشد. طبق گزارشات، دو مدل از چهار مدل صفحه نمايشگري كه سال آينده معرفي مي شوند، از ترانزيستورهاي لايه نازك  (TFT) اكسيد پلي كريستالي با درجه حرارت پايين (LPTO) استفاده مي كنند اما BOE در مقايسه با Samsung Display و LG Display از لحاظ تكنولوژي عقب تر است.

 

 منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

درآمد ۳ ميليارد دلاري اكتيويژن از سري بازي‌ هاي Call of Duty





شركت اكتيويژن به تازگي اطلاعات جديدي را در رابطه با سري بازي‌هاي Call of Duty منتشر كرده و از فروش شگفت‌آور اين عناوين طي ۱۲ ماه گذشته خبر داده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شركت اكتيويژن، سري بازي‌هاي «نداي وظيفه» طي ۱۲ ماه گذشته درآمدي ۳ ميليارد دلاري داشته و ركورد جديدي را براي اين مجموعه به ثبت رسانده است.
اين بازي‌ها نه تنها در بخش فروش ركوردشكني داشته‌اند بلكه ميزان ساعات بازي كردن عناوين Call of Duty توسط گيمرها نيز با افزايش فوق‌العاده‌اي مواجه بوده كه ركوردي جداگانه را به خود اختصاص داده است. طبق اطلاعاتي كه شركت اكتيويژن در اختيار رسانه‌ها قرار داده، موفقيت ۳ ميليارد دلاري اين مجموعه پس از عرضه بازي Call of Duty: Black Ops Cold War صورت گرفته است. با اين وجود تحليلگران دنياي بازي باور دارند عنوان مذكور به اندازه نسخه Call of Duty: Modern Warfare سال ۲۰۱۹ موفق عمل نكرده و فروش كمتري را به خود اختصاص مي‌دهد. شركت اكتيويژن همچنين مدعي شده كه فروش نسخه‌هاي اينترنتي بازي‌هاي خود طي سال گذشته ۸۰ درصد افزايش داشته و نمونه‌هاي فيزيكي نيز ۴۰ درصد رشد داشته‌اند.



افزايش بي‌سابقه تعداد بازيكنان عناوين Call of Dutyسخنگوي شركت اكتيويژن اظهار داشته هم اكنون بيش از ۲۰۰ ميليون نفر سري بازي‌هاي Call of Duty را خريداري كرده‌اند و به طور فعال در حال تجربه نسخه‌هاي مختلف هستند. سري بازي‌هاي مذكور توانستند ركورد بيشتري تعداد كاربران در تاريخ بازي‌هاي رايانه‌اي را بشكنند و سال ۲۰۲۰ را با موفقيت‌ها شگفت‌آور پشت سر بگذارند. گفتني است؛ نسخه موبايل عنوان Call of Duty نيز بيش از ۳۰۰ ميليون بار در اولين سال عرضه خود دانلود شده و توانسته با ريزتراكنش‌هاي درون برنامه‌اي درآمد اكتيويژن را افزايش دهد و تاثير قابل توجه‌اي بر ركورد ۳ ميليارد دلاري داشته باشد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

استون مارتين ساخت اتومبيل با موتور ICE را تا ۲۰۶۰ ادامه مي دهد



شركت استون مارتين قصد دارد توليد اتومبيل‌هايي  را كه از موتورهايي با سوخت داخلي پشتيباني مي‌كنند ادامه دهد و با وجود اهداف اين شركت براي حمايت از انرژي پايدار، اين خودروها حتي پس از سال ۲۰۳۰ نيز توليد خواهند شد.
لاورنس استرول، مديرعامل شركت استون مارتين در مصاحبه اخير خود اعلام كرد تيم او هميشه به استفاده از موتورهاي آي سي اي در اتومبيل‌هاي خود علاقه داشته ‌است. وي در صحبت‌هاي خود گفت: "تا سال ۲۰۳۰ همچنان ۵ درصد از توليدات كل شركت به خودروهاي ICE اختصاص داده‌ خواهد شد. من فكر نمي‌كنم اين نوع خودروها به جايي برسد كه ديگر توسط ما توليد نشود".
وي باور دارد اين اتومبيل‌ها حتي تا سال‌هاي ۲۰۵۰ الي ۲۰۶۰ نيز توليد مي‌شود و هميشه افرادي هستند كه علاقه‌مند به خريد آن‌ها باشند. شركت استون مارتين در حالي تمايل دارد اتومبيل‌هاي خود با موتور ICE را توليد كند كه دولت انگليس اعلام كرده پس از سال ۲۰۳۰ فروش خودروها با موتور سوخت داخلي ممنوع مي‌شود. اين يعني اگر استون مارتين به توليد اتومبيل‌ها با موتور ICE ادامه دهد قادر نخواهد بود كه آن‌ها را در انگليس و بازار خانگي خود به فروش برساند.



استفاده استون مارتين از موتورهاي شركت مرسدس بنزاين مجموعه در نظر دارد براي بازار آينده خود از موتورهاي AMG مرسدس بنز استفاده كند. به نظر مي‌آيد استون مارتين موتورهاي ۴.۰ ليتري هشت سيلندر را براي خودروهاي خود مناسب مي‌داند. اين مجموعه در حال حاضر از موتورهاي ۱۲ سيلندر و يا نمونه‌هاي ۶ سيلندر توربوشارژ ۳.۰ ليتري بهره مي‌برد اما قرار است مدل‌هاي توليد شده توسط شركت مرسدس بنز جاي اين موتورها را پر كند.
گفتني است؛ سيستم الكتريكي شركت استون مارتين هم توسط شركت مرسدس بنز تامين خواهد شد كه تا سال ۲۰۲۶ به بازار جهاني عرضه مي‌شوند. اين مجموعه قصد دارد براي اتومبيل‌هاي الكتريكي خود برندي جديد ثبت كند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

قابليت اطلاع رساني درون برنامه اي به واتساپ اضافه مي‌شود



 پيامرسان واتساپ يكي از پيامرسان‌هاي بسيار قديمي موجود در فروشگاه‌هاي نرم افزاري است كه نزديك به چند سال است مالكيت آن به شركت فيسبوك واگذار شده و در حال حاضر فيسبوك مالك آن است. در چند سال اخير اين پيامرسان سعي كرده است تا جاي ممكن قابليت‌هاي بيشتري را در دسترس كاربران قرار دهد تا از اين طريق محبوبيت اين پيامرسان حفظ و از ساير رقبا عقب نماند.
به تازگي وب سايت wabetainfo كه همواره قابليت‌هاي جديد واتساپ را پيش از عرضه عمومي و در دوره آزمايش نسخه بتا فاش مي‌كند،  اخباري مبني بر اضافه شدن بخش اطلاع رساني درون برنامه‌اي به واتساپ منتشر كرده است. ظاهرا فيسبوك قصد دارد از اين پس به جاي انتشار اخبار در نسخه بتا نرم افزار خود، اخبار مربوط به قابليت‌هاي جديد واتساپ را از طريق بخش اعلانات كه در بخش‌ ********‌ها نمايش داده مي‌شود، اعلام كند.
نحوه كار قابليت اطلاع رساني درون برنامه‌اي واتساپبر اساس اعلام واتساپ اين قابليت جديد بر خلاف پيامرسان تلگرام گفتگوي جديدي ايجاد نمي‌كند و صرفا يك اعلان در بخش ********‌ها نمايش داده مي‌شود كه با انتخاب آن كاربران مي‌توانند تغييرات نسخه جديد اين پيامرسان را مشاهده كنند. علاوه بر اين در صورت تمايل براي مشاهده اطلاعات بيشتر درباره قابليت‌هاي واتساپ، كاربران مي‌توانند روي گزينه ادامه كليك كرده تا به يك وب سايت خارجي منتقل شوند و جزئيات كاملي از بروزرساني‌هاي جديد واتساپ را مشاهده كنند.
در حال حاضر اين قابليت روي نسخه بتا واتساپ فعال است و كاربران مي‌توانند در اين بخش اطلاعات مربوط به قوانين جديد واتساپ را مشاهده كرده و در صورت موافق بودن با آن‌ها گزينه Agree را انتخاب كنند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

بازي Dragon Age 4 در مراسم The Game Awards معرفي مي‌ شود



 شركت‌هاي EA و BioWare اعلام كردند بازي Dragon Age 4 را امسال همراه با معرفي در مراسم The Game Awards به نمايش عمومي درمي‌آورند. عنوان Dragon Age 4 ابتدا در ماه ژوئن طي مراسم آنلاين EA Play به نمايش درآمد اما اين رونمايي اطلاعات زيادي به كاربران نمي‌داد.
در مراسم EA Play شركت‌هاي مذكور تنها تصاويري از محيط بازي به نمايش گذاشتند و حتي نام اين عنوان را هم روي عكس‌ها قرار ندادند. با اين وجود طبق تشخيص انجمن گيمرها بازي به نمايش درآمده همان Dragon Age 4 است. اكنون به نظر مي‌رسد شركت‌هاي EA و BioWare قصد دارند ويدئويي كامل‌تر از محيط بازي را به كاربران و طرفداران اين سري نشان دهند تا آنها به طور كامل با قسمت جديد Dragon Age آشنا شوند.


خروج مدير ارشد و تهيه كننده Dragon Age از شركت BioWareخبر رونمايي دوباره از اين بازي زماني منتشر شد كه روز گذشته تهيه كننده بازي Dragon Age 4، از سمت خود در شركت BioWare كناره‌گيري كرد. از آن جايي كه خروج او به همراه مدير ارشد BioWare صورت گرفت، طرفداران سري بازي‌هاي Dragon Age از آينده اين عنوان بسيار نگران و البته اميدوارند اتفاقات اخير در اين مجموعه تاثير منفي روي بازي مورد نظر نگذارد. بر اساس اعلام شركت BioWare، ويدئوي منتشر شده در مراسم The Game Awards درباره داستان بازي Dragon Age 4 خواهد بود. اين مجموعه اخيرا خبر داده بود داستان اين عنوان آينده سري بازي‌هاي Dragon Age را مشخص مي‌كند.
گفتني است؛ مراسم The Game Awards در تاريخ ۱۰ دسامبر برگزار مي‌شود و عناوين بسياري در كنار Dragon Age 4 به نمايش درخواهند آمد. كاربران مي‌توانند روز پنج‌شنبه به صورت آنلاين مراسم مورد نظر را مشاهده كنند و از نام برترين بازي‌هاي سال ۲۰۲۰ مطلع شوند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

كلاهبرداري اينترنتي با فروش اقلام تزئيني شب يلدا



رئيس پليس فتا استان اصفهان از دستگيري فردي خبر داد كه با درج آگهي ارائه كالاهاي تزئيني به مناسبت شب يلدا در شبكه اجتماعي اينستاگرام با فريب كاربران از آنها كلاهبرداري مي‌كرد.
به گزارش ايمنا، به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ سيدمصطفي مرتضوي، اظهار كرد: با شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه با هدف سفارش كالاهاي تزئيني جهت شب يلدا در يك صفحه اينستاگرامي، اقدام به پرداخت ۵ ميليون ريال به عنوان بيعانه نموده و هيچ كالايي براي او ارسال نشده بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: شاكي حدود ۲۰ روز پيش تبليغي را در يك صفحه اينستاگرامي در زمينه كالاهاي تزئيني به مناسبت شب يلدا مشاهده كرده و پس از سفارش كالا و واريز وجه به حساب فروشنده بعد از چند روز هيچ كالايي ارسال نشده و فروشنده پاسخگوي تلفن وي نبوده است. با انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي نهايتاً كارشناسان موفق به شناسايي فرد كلاهبردار و انتقال به پليس فتا مي‌شوند.
رئيس پليس فتا استان اصفهان در هشدار به كاربران فضاي مجازي گفت: شبكه‌هاي اجتماعي خارجي مكان امني براي داد و ستد و خريدهاي اينترنتي نيست چه بسا بسياري از افراد سودجويي كه قصد كلاهبرداري از كاربران را دارند در شبكه‌هاي اجتماعي غيربومي فعاليت مي‌كنند، بنابراين شهروندان بايد پس از رؤيت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهي را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند، همچنين به منظور پيشگيري از وقوع اين گونه جرايم از هويت فروشنده مطلع شده و از واريز هرگونه وجه حتي مبالغ كم به عنوان بيعانه خودداري كنند.

 

 

منبع : imna.ir